27 Ocak 2014 Pazartesi

Bebeler(l)e Kurabiyeeee!

'Bebelere Kurabiye' başlıklı bugünkü konumuz aslında daha çok 'Bebelerle Kurabiye nasıl yapılır, yapılabilir mi, bebeler rahat durur mu, glazürleri yalamaktan dilleri yeşil olur mu?' gibi sorular üzerinde yoğunlaşacak :)

Şaka bir yana ufaklıkların yaratıcılıklarını gözlemleyebileceğim her türlü aktiviteden müthiş keyif alıyorum. Olayları, objeleri bambaşka bir gözle görüyorlar, kendileri yeni bir şey yarattıklarında akıllarını oynatıyorlar, yerleri yalıyorlar falan filan. Ben de burdan haraketle Yılbaşı Tatili için İzmir'den gelen yeğenlerle 'Playing with Kids' provaları yapmak için kolları sıvadım. 

Tantitoni sağolsun kurabiye kalıpları zibil gibi. Yılbaşı için özel çıkardıkları, Çan, Kayan Yıldız, Melek, Kardan Adam, Çam Ağacı modellerini sadece kurabiye için değil, tavada yumurta kırmak için de kullanabilirsiniz.


Kurabiye hamurunu hazırlarken gavur işi GingerBreadman tariflerine hiç takılmadım. Zira zencefili tatlılardan ziyade çorbalarda kullanıyorum. O yüzden kakaolu tarçınlı başka bir tarif üzerinden gittim. Üzerinde renkli glazürler ile koyu renk kurabiyeler çok daha nefis gözüküyor.


Süsleme için renkli şeker hamuru olayına da hiç girmedim, zaten yendiği yok, gereksiz uğraş. En kolayı kalem uçlu Dr. Oetker Süsleme Glazürü, Yeşil, Sarı, Kırmızı, Beyaz renkleri de harikalar yaratmak için gayet yeterli.
Peki sonuç mu? Sonuç şen kahkahalar, amcalarına özel tasarımlar, mutfağı kısa süreliğine karantinaya almalar, babaneyi çileden çıkartmalar :) Tabi bunların hepsine değiyor birlikte bir şeyler paylaşmak!

Bebelerle Kurabiye çok daha tatlı!!!! :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder